MarketingPodnikaniePodujatia xa Publikované 27. júna 2017 zobraziť celý profil

24. júna sa v Prievidzi konal už druhý ročník ojedinelého podujatia svojho druhu na Slovenku, ktoré bolo venované slovenským a českým digitálnym nomádom a všetkým, ktorých zaujíma práca cez internet a dlhodobé cestovanie po svete. Tak ako aj minulý rok, opäť sa predstavilo 6 zaujímavých rečníkov.

Traja organizátori, online kurz Zarábaj ako pán, Coworking Hajcman Prievidza a cestovateľský portál KadeTade pre miesto podujatia vybrali Prievidzu. Festival vznikol z nadšenia pre vec organizátorov a tohto roku sa im podarilo získať̌ aj zaujímavých partnerov a to kultúrne stredisko Art Point Prievidza, Informačné Centrum Mladých Prievidza, Ministerstvo školstva, vedy, výskumu a športu Slovenskej Republiky a Robert Lively Designers.

6 rečníci sa podelili o svoje príbehy a skúsenosti

Počas krátkych polhodinových prednášok a priestor bol vytvorený aj pre diskusiu s divákmi. Lubo Jurík ako prvý vysvetlil “Základy digitálneho nomádstva”. Ďalej pokračovala Bohumila Ďurišová, ktorá svojou prednáškou o tom “Ako zarábať z domu ako virtuálna asistentka… aj keď̌ si na materskej dovolenke” vyvrátila mýtus, že digitálnym nomádom môže byť len mladý programátor alebo grafický dizajnér.

Prvý blog ukončil Matouš Vinš, ktorý rozprával o tom „Ako plánovať̌ nomádske cesty z hľadiska presunov, ubytovania a rozvrhnutia času“. Po obednej prestávke sa predstavili ďalší traja rečníci. Oliver Kriška najskôr rozprával o práci na diaľku „Remote práca – Ako robiť̌ z domu do celého sveta“. Ako predposledná vystúpila Janka Schweighoferová, ktorá hovorila o tom, “Ako cestovať šikovne a lacno”. Záver festivalu patril Matúšovi Kováčikovi a jeho psychologickej sonde do duše digitálneho nomáda “Vedie cesta k slobode cez digitálne nomádstvo?”.

Prvé ohlasy na podujatie boli veľmi pozitívne

Zúčastnilo sa ho viac ako 60 hostí (čo je dvojnásobok oproti prvému ročníku v Bojniciach) a jeho súčasťou bol aj krst čerstvo vydanej knihy jedného z organizátorov. Na tradičnej afterpárty po festivale sa potom ešte tretina účastníkov festivalu ďalej zhovárala a sieťovala až do neskorých nočných hodín.
Opäť sa podarilo spropagovať prievidzský región a tiež budovať povedomie o tomto, stále populárnejšom životnom štýle, digitálneho nomáda, či nomádky.