Na Slovensku sa po štvormesačnej prestávke 19. apríla opäť otvorili kamenné obchody. Zvýšená mobilita a možnosť nakupovať aj inde ako len v online obchodoch sa však zatiaľ oblasti e-commerce dotkla minimálne.
„Istý pokles po 19. apríli je pozorovateľný, najmä počas víkendov, keď ľudia majú čas behať po obchodoch,“ priblížil šéf analytikov spoločnosti Heureka Michal Buzek. Celkovo sa objem online obchodovania za uplynulý mesiac držal na podobnej úrovni v porovnaní s aprílom minulého roka.
Internetový predaj bol v januári medziročne lepší o 45%, vo februári o 58 % a v marci o 32%. „Posledný mesiac sa zatiaľ stále ukazoval ako veľmi silný, sami sme zvedaví, aký bude vývoj e-commerce v tomto roku,“ doplnil Buzek.
Článok pokračuje pod reklamou
V apríli v e-shopoch podľa Buzeka najviac vzrástol záujem o slnečné okuliare
Populárne boli aj výživové doplnky, robotické vysávače, sedačky či krmivo pre psy, alebo aróma difuzéry. S prichádzajúcou jarou a tiež letom sa darí aj bicyklom, cyklistickým helmám, zvončekom či stojanom na bicykle. Samostatnou kategóriou sú elektrobicykle, ktorých medziročný online predaj vzrástol o 66 %. Záujem, naopak, klesal o chladničky o 25 % a o práčky o 35 %. Najväčší prepad však zažili klimatizácie (-97 %), ktoré mali silný minulý rok.
- Tržby v e-commerce klesajú
- Kvalitatívny prieskum odhalil 8 kľúčových očakávaní majiteľov e-shopov
- Od krabice k brandu: Ako príbehy na obaloch budujú lojalitu zákazníkov
zdroj: TASR / úprava: redakcia