EkonomikaKoronavírus COVID-19Slovensko xa Publikované 12. marca 2020 zobraziť celý profil

Koronavírus a podnikanie: Pre mnoho živnostníkov a podnikateľov nastáva ťažké obdobie. Na názov COVID-19 len tak ľahko nezabudnú. Sú nútení zatvoriť svoje prevádzky alebo ich predaje v posledných dňoch klesajú na minimum, do straty. Ako sa k tejto problematike postavia banky, poisťovne alebo aj samotný štát a úrady? Kontaktovali sme inštitúcie a čakáme na ich reakcie – akou formou dokážu vyjsť v ústrety svojim klientom, keďže sa dostali do problémov cudzím zavinením? A veru nebudú to mať ľahké. 

Ako prvá nám odpovedala Poštová banka

„Poštová banka vždy pristupuje individuálne ku každému jednému klientovi a snažíme sa vždy vyjsť maximálne v ústrety v neľahkej životnej situácii. Terajšie dianie na trhu nebude výnimkou a budeme k jednotlivým prípadom pristupovať veľmi osobitne. Situáciu veľmi podrobne sledujeme a vyhodnocujeme. Dôležité však je, aby klient komunikoval s bankou hneď, ako sa problém vyskytne a neodkladal zbytočne riešenie.

Individuálne budeme určite pristupovať nielen k fyzickým osobám, ale aj k podnikateľským subjektom, pretože mnohých podnikateľov môže súčasná situácia nepriaznivo zasiahnuť. Opäť, je dôležité, aby s bankou komunikovali hneď od začiatku, ako sa vyskytne problém, a zbytočne to neodkladali.

V ústrety sme vyšli aj našim zamestnancom, ktorí si nemusia čerpať OČR, ktorá by im znížila výrazne príjem, nemusia si čerpať ani dovolenky. Zamestnancom sme dali možnosť pracovať z domu a momentálne už každý piaty zamestnanec čerpá možnosť home office.

Súborom týchto opatrení vychádzame v ústrety všetkým, pretože momentálna situácia sa týka nás všetkých, ako klientov, tak aj zamestnancov.“ odpovedala Lýdia Žáčková, hovorkyňa Poštovej banky.

Ako odporúčate postupovať vašim klientom? 

„Každý klient, ktorý sa kvôli svojej životnej situácii dostane do stavu, že nedokáže splácať úver, by mal hneď kontaktovať svoju banku. Je aj v záujme banky, aby našli spoločné riešenie, ktoré klientovi uľahčí jeho momentálnu situáciu. Preto určite netreba váhať  a ozvať sa banke čím skôr. Riešenie je u každého klienta veľmi individuálne, a teda aj proces s tým súvisiaci.“ dopĺňa Žáčková.