S blížiacim sa termínom daňových priznaní stúpa počet daňovníkov, ktorí ich plánujú podávať online. Pribúda ich vyše tisíc denne*. Pre živnostníkov a malých podnikateľov je po novom elektronická komunikácia s finančnou správou povinná. Registráciu na online dane stíhate aj v prípade, že ste s prípravou ešte dodnes nezačali. Ak máte problém aj s výškou splatnej dane, riešením môže byť špeciálny úver z banky.
Fyzické osoby – podnikatelia majú povinnosť komunikovať s daňovými úradmi už iba elektronicky od júla minulého roka. Mnohí z nich to prvý krát využijú až pri tohtoročných priznaniach. Na Finančnej správe sa len za január 2019 zaregistrovalo na elektronickú komunikáciu vyše 37 tisíc nových subjektov. Daniari vyzývajú, aby si malí podnikatelia nenechávali registráciu na poslednú chvíľu. Fyzickými osobami podnikateľmi sú živnostníci, malí roľníci, či slobodné povolania, ako lekári, advokáti, architekti a podobne.
3 kroky na spustenie elektronickej komunikácie s daniarmi
- Registrácia – na portáli Finančnej správy v pravom hornom rohu kliknite na čierne tlačidlo Registrácia a vyplňte formulár. Už pri tomto kroku musíte vedieť, ako budete registráciu potvrdzovať – osobne na daňovom úrade alebo pomocou eID. Vo formulári uvediete základné údaje a zvolíte si aj vaše heslo a osobný identifikačný kód. Následne vám príde potvrdzujúci email s aktivačným linkom. Do 24 hodín ho potvrdíte a príde vám ďalší email, ktorý vám okrem iného poradí aj postup pri potvrdzovaní registrácie.
- Potvrdenie registrácie – máte na výber z dvoch možností.
- Môžete navštíviť daňový úrad osobne a podpísať dohodu pred úradníkom. Následne dostanete potvrdzujúci email s linkom na prístup do vašej internetovej zóny a vašim identifikátorom používateľa.
- Alebo si ušetríte návštevu a potvrdíte registráciu pomocou eID, teda občianskeho preukazu s elektronickým čipom. Potrebujete k nemu aj čítačku čipových kariet, ktorú dostanete od štátu a nainštalovaný softvér, ktorý nájdete na stránkach ministerstva vnútra. Následne takisto dostanete potvrdzujúci email s linkom na prístup do vašej internetovej zóny a vašim identifikátorom používateľa. Ak eID dodnes nemáte, stále oň stíhate požiadať na ktoromkoľvek oddelení dokladov policajného zboru. Odporúčame však priplatiť si za kratšie vybavenie, než je štandardných 30 dní.
- Autorizácia – aby ste mohli odosielať daniarom dokumenty elektronicky, musíte registráciu ešte autorizovať. Pri postupe bez eID to znamená osobne podať žiadosť na úrade. S využitím eID vybavíte autorizáciu elektronicky. Ak konáte iba za seba, tak ju zvládnete dokonca už v prvom kroku procesu – stačí, ak v registračnom formulári zaškrtnete políčko „Žiadam o sprístupnenie oprávnenia pre osobné konanie“.
Na dane si môžete požičať. Výhodne
Keď zvládnete túto náročnú cestu za jednoduchšou komunikáciou so štátom, čaká vás ešte jedna povinnosť – dane zaplatiť. V prípade, že nemáte dostatok hotovosti, na trhu nájdete jednu novú možnosť
„Mikropodnikatelia a živnostníci s obratom do milióna eur môžu aktuálne v Poštovej banke získať špecializovaný úver na financovanie dane s úrokovou sadzbou už od 8 % ročne. Zaplatiť ním môžu nielen daň, ale aj refinancovať vlaňajšie preddavky. Malí podnikatelia tak ani v tomto období nemusia kvôli výdavkom na dane zmraziť potrebné investície do rozvoja či výraznejšie siahať do povolených prečerpaní na svojich účtoch,“ opisuje výhody úveru na dane hovorkyňa Poštovej banky Lýdia Žáčková. Pri čerpaní do výšky 30 tisíc eur ho banka schvaľuje v zrýchlenom režime.
Parametre Úveru na dane:
- Splatnosť 12 mesiacov
- Úroková sadzba od 8% p.a.
- Minimálna výška 500 eur
- Bez poplatku za poskytnutie
- Podmienkou sú dve uzatvorené ucelené účtovné obdobia (rok 2017 a 2018)
*Zdroj: finančná správa