Facebook je odhodlaný naučiť malých a stredných podnikateľov, ako najlepšie využiť svojich 1,7 miliardy užívateľov a ďalších 500 miliónov užívateľov Instagramu v prospech svojho podnikania. Spomedzi jeho iniciatívy na podporu tohto úsilia je aj rad podujatí Boost Your Business (BYB). Jeden z nich sa konal v Bratislave vo štvrtok 24. novembra. Jedinečné možnosti Facebooku už využíva viac ako 60 miliónov spoločností po celom svete, aby propagovali svoje značky a prilákali nových zákazníkov.
BYB je iniciatívou Facebooku s cieľom pomôcť podnikateľom odhaliť obchodné výhody, ktoré im prinášajú nástroje a reklamné stratégie poskytované najväčšou sociálnou sieťou. Hlavnou časťou programu bola panelová diskusia s odborníkmi na social media marketing. Potom nasledovali semináre zamerané na objasnenie špecifických tém týkajúcich sa e-shopov aj kamenných obchodov. Hlavnými témami boli napríklad najnovšie spotrebiteľské trendy alebo nárast video obsahu. Vyvrcholením programu bol prejav Andyho Krasneho, SMB manažéra spoločnosti Facebook, na tému „Evolúcia v komunikácii“.
Akcie sa zúčastnilo viac ako 120 podnikateľov a podnikateliek
Ktorí mali možnosť sa stretnúť s odborníkmi zo spoločnosti Facebook a prebrať s nimi ich vlastné on-line stratégie, ako súčasné trendy. Záujem o informácie, ako posilniť obchodný potenciál prostredníctvom sociálnych médií, mali stredné podniky, ale aj značný počet malých rodinných firiem. Práve tieto menšie firmy majú najväčší prospech z cenovo priaznivých, ale robustných platformiem pre marketingové aktivity a aktivity pre budovanie značky dodávané Facebookom a Instagramom.
Akcia bola organizovaná v spolupráci so Slovak Business Agency (SBA), Združením mladých podnikateľov Slovenska (ZMPS), Slovenským živnostenským zväzom a Združením podnikateľov Slovenska. „Sme veľmi radi, že Facebook ponúkol túto príležitosť slovenským malým a stredným podnikom, pretože sa domnievame, že social media marketing môže byť silným a merateľným nástrojom pre komunikáciu so zákazníkom a verejnosťou. V dnešnej dobe môžu dokonca aj malé podniky vďaka sociálnym médiám aktívne vyhľadávať a oslovovať svojich potenciálnych zákazníkov, ako aj vybudovať pevné vzťahy s existujúcimi klientmi. Mnohí podnikatelia sa však obávajú novej komunikačnej platformy alebo prinajmenšom si nie sú istí pri jej používaní. Akcie ako Boost Your Business podľa môjho názoru výrazne napomáhajú pri prekonávaní neistoty a ponúkajú nový uhol pohľadu na online marketing. Z toho by mohla na oplátku ťažiť celá naša ekonomika,“ zhrnul akciu Marián Letovanc, zástupca Slovak Business Agency.
Facebook považuje Slovensko za významný trh v rámci stredoeurópskeho regiónu
Slováci boli v poslednej dobe medzi prvými na svete, ktorí vyskúšali nové funkcie v chatovacej aplikácii Messenger, ako napríklad My Day, ktorá umožňuje používateľom zdieľať svoje videá a obrázky s textami cez príbehy, ktoré sa dajú zobraziť iba 24 hodín. „Snažíme sa sústrediť na všetky jednotlivé trhy, usilujeme sa o rozvoj partnerstva s užívateľmi aj podnikmi. BYB akcie sú príkladom, ako môžeme komunikovať s našimi klientmi a pritom im, dúfajme, aj pomôžeme dosiahnuť ich vlastné ciele,“ prezradil Andy Krasny o Facebook aktivitách na slovenskom trhu.
O spoločnosti Facebook
Facebook je jednou z najväčších sociálnych sietí na svete. Službu používa 1,5 miliardy aktívnych užívateľov. Založil ju v roku 2004 vtedajší študent Harvardu Mark Zuckerberg. K pôvodne len univerzitnej študentskej sieti sa od augusta 2006 môže pripojiť ktokoľvek na svete starší ako 13 rokov. V USA je Facebook jednotkou pre on-line zdieľanie fotografií s viac ako 60 miliónmi nahratých fotografií týždenne. Je plne preložený do osemdesiatich štyroch jazykov.