Všetci úspešní podnikatelia majú jednu vec spoločnú: riešenie konkrétneho problému. Či už zaplnili medzeru na trhu alebo vylepšili to, čo už fungovalo. Dobré podnikateľské nápady ukázali, čo a kde je problém a následne riešenie, prečo majú jedinečnú schopnosť, aby uspeli a vyriešili ich.
Namáhate aj vy svoje mozgové závity s nápadom, ako a s čím začať podnikať, ale stále nič zaujímavé neprichádza? Môžno vám postačí jednoduchý trik – zmeniť prostredie. Nikdy neviete, kedy vás osvieti vhodná inšpirácia. Vstaňte a preskúmajte nasledovných 10 miest, kde sú riešiteľné problémy – a teda veľké podnikateľské nápady. Možno jeden je práve ten váš na rozbeh vlastného podnikania.
Myslíte, že ste našli perfektné riešenie? Urobte nejaký výskum, aby ste sa ubezpečili, či je myšlienka realizovateľná, trh ju naozaj potrebuje, potom študujte nižšie spomenuté body na začatie podnikania.
1. Smartphone
V dialógovom okne „existuje aplikácia na všetko“. Na prvý dojem sa môže zdať, že mobilné aplikácie sú už vyčerpané a všetko pod slnkom bolo objavené a naprogramované. No nie je to tak. Určite sa aj vám stalo, že ste niečo hľadali v App Store svojho smartphonu, ale dospeli ste k záveru – toto ešte neexistuje? Možno aplikácia, ktorú ste nedávno stiahli nefunguje tak, ako by ste dúfali alebo neponúka určitú funkciu, ktorú si prajete a potrebujete ju využiť. Ak chcete zistiť, či je záujem o novšie, lepšie aplikácie, ktoré chcete vytvoriť – požiadajte priateľov, rodinu a svoje okolie o názor. Potom, čo ste urobili svoj malý prieskum, môžete použiť myšlienku pôvodného autora „nedokonalej“ aplikácie. Prípadne ak máte technickú skúsenosť a ste freelancer na voľnej nohe, viete si to vytvoriť svojpomocne.
2. Vyhľadávače
Robili ste už vyčerpávajúce vyhľadávanie na internete pre konkrétnu položku, ale bez výsledkov? Máte tri možnosti: uspokojiť sa s niečím, čo je dostatočne blízko k tomu, čo potrebujete, vzdáte to úplne alebo si to urobíte sám. Ak ste typ človeka, ktorý si zvolí svojpomocnú metódou (a môžete to urobiť dobre), máte možnosť premeniť sklamanie na lukratívne podnikanie. Skontrolujte fóra, aby ste si overili, či iní hľadajú pre rovnaký produkt/službu, a potom otvorte online obchod s následným riešením. Oplatí sa orientovať a špecializovať iba na konkrétne služby.
3. Sociálne médiá
Existuje napríklad jedna vec, ktorú ľudia robia na sociálnych médiách. Je to vysielanie svojho rozhorčenia sa nad každodenným životom. Často sú tieto typy statusov všedné (a pravdepodobne aj trochu nepríjemné), ale ak budete venovať dostatočnú pozornosť tým # hashtagom a statusom, môžete si začať pozerať nejaké vznikajúce projekty a inšpirovať sa. Pozrite sa hlavne na frázy ako: „Prečo to nefunguje …“ alebo „Bol som podvedený/á …“ – vy tak môžete byť schopný ponúknuť riešenie presne na tieto problémy a negatívne skúsenosti.
4. On-line hodnotenie
Rovnako ako u sociálnych médií, ľudia radi hovoria o produktoch, ktoré si zakúpili a miestach, ktoré navštívili, napríklad: Amazon, Google ( alebo slovenské – Modrykonik.sk, Modrastrecha.sk, Pokec.sk, Alza.sk… ). Väčšina spotrebiteľov si číta a používa recenzie s cieľom zistiť, či by sa mali výrobku alebo prevádzke veľkým oblúkom vyhnúť. Strata dobrého mena danej spoločnosti by mohol byť váš zisk. Pozrite sa, na čo sa ľudia najviac sťažujú a pokúste sa prísť s podnikateľským nápadom, ktorý tento problém vyrieši.
5. Váš domov
Pozrite sa okolo vášho domu, či bytu, kde bývate. Prehriate miestnosti počas leta? Zlá kúpeľňa? Vyschnutý alebo nedokonalý trávnik? Ak ste si všimli tieto veci vo svojom vlastnom dome, je tu dobrá príležitosť. Je pravdepodobné, že aj iní ľudia zažívajú podobné problémy. Tým začína služba pre lepší a útulnejší domov. Môžete pomáhať ostatným postarať sa o tieto úlohy v domácnosti. Je to časovo náročné.
6. Vaše okolie
Ľudia, ktorí žijú vo vašom okolí, môžu byť veľkou inšpiráciou pre podnikateľské nápady. Premýšľajte o demografii vo vašom okolí alebo miestnej komunite. Ak má vaše mesto mnoho pracujúcich rodičov, popýtajte sa na službu, ktorá im poskytne starostlivosť o ich malé deti. Zaručene by mohol byť dopyt. Susedstvo s mnohými seniormi môžeme využiť na nezávislú domácu zdravotnú asistenciu. Máte veľa majiteľov psov vo svojom okolí? Skúste ich osloviť a ponúknuť im zvieraciu starostlivosť ako venčenie domácich miláčikov počas dovoleniek, pracovnej doby.
7. Obchod s potravinami
Ste milovníkom dobrého jedla? Viete, čo chýba v regáloch v obchodoch s potravinami? Zamerajte sa na zákazku rôznych dobrôt. Džemy, pečivo, špeciálne diétne položky (bez lepku, vegán, atď.) Sú obzvlášť dobrou voľbou pre uvedenie do prevádzky špeciálnych potravín. Vyskúšajte svoje kulinárske zručnosti s prísadami zo supermarketu a otvorte si vlastnú reštauráciu alebo si zadovážte mobilnú kaviareň na pešej zóne v meste.
8. Školy, krúžky alebo denná starostlivost o deti
Ste rodič? Potom isto viete, že akýkoľvek produkt alebo služba, ktorá pomôže vášmu dieťaťu, stojí za tie peniaze. Zamyslite sa nad dierami, ktoré vidíte na trhu a pri budúcom vyzdvihnutí detí zo školy sa nenápadne popýtajte ostatných rodičov na nedostatky, ktoré ste objavili. Nie ste rodič? Spýtajte sa členov rodiny alebo priateľov s deťmi, aké druhy vecí, ktoré chcú (alebo chcú vylepšiť) v súčasnej dobe pre svoje deti. Odpovede vás možno potešia.
zdroj: businessnewsdaily.com