E-shopyMarketingPodnikanieSociálne siete xa Publikované 17. februára 2019 zobraziť celý profil

Založiť v tejto dobe novú značku nie je žiadny problém. Vybudovať pre svoju značku kvalitnú pozíciu na trhu, dostať ju medzi ľudí, zabezpečiť rozpoznateľnosť značky, to už je úplne iná liga. Ak premýšľate o tom, ako posunúť svoju značku vpred, alebo plánujete uviesť na trh úplne novú značku, toto si pokojne vytlačte a nalepte nad pracovný stôl.

Toto je 16 prvkov, ktoré by mali tvoriť základný kameň Vašej brand stratégie:

1. Analýza konkurencie – kto sú Vaši hlavní konkurenti, čo sa od nich môžete naučiť, v čom ich môžete predčiť …

2. Odpoveď na otázku PREČO? Čo je elementárnym základom Vašej značky, prečo jej veria zamestnanci i klienti, na akých základoch je postavená …

3. Architektúra značky – ako je značka prepojená s produktom, aký je plán budovania značky do budúcna, ako značka zapadá do širšieho konceptu biznisu a ako je s ním spojená.

4. Kreatívne prvky značky – logo, typografia, farebnosť, komunikačny tón …

5. Pozícia značky – ako je značka zadefinovaná v hlavách klientov a ako chcete aby bola vnímaná.

6. Prísľub značky – akú pridanú hodnotu chce značka prinášať svojim klientom.

7. Prečo by mali zákazníci Vašej značke dôverovať, že svoj prísľub naplní?

8. Trhové príležitosti pre značku – poznáte ich? Máte urobený prieskum trhu?

9. Poznáte zákaznícke túžby a očakávania? Viete ich uchopiť a pracovať s nimi?

10. Aké je kľúčové posolstvo Vašej značky? Má Vaša značka svoj unikátny príbeh? Akými cestami tento príbeh komunikujete svojim klientom?

11. Charakter značky – na akom základe je postavená, čo tvorí opornú kostru značky? Ako sa to dá použiť v biznise?

12. Aká je “osobnosť” Vašej značky? Ste zábavní, alebo úprimný, ste športový typ, alebo skor elegán. Budú sa vedieť s osobnosťou Vašej značky stotožniť Vaši klienti?

13. Máte svoju 3 ročnú roadmapu pre Vašu značku? Takýto plán Vám môže pomocť udržať sa na svojej ceste, keď budete mať potrebu odbočiť.

14. Bariéry úspechu Vašej značky – poznáte ich? Viete ako sa s nimi vysporiadať?

15. Zákaznícke profily – mať spracované tzv. “buyer persons” t.j. profily potenciálnych klientov, ktorí by mohli u Vás nakúpiť výrazne pomôže Vašim marketérom pri tvorbe stratégie, ako ich osloviť.

16. Aký je VÝRAZ Vašej značky? Ako Vaša značka komunikuje a ako sa správa naprieč komunikačnými kanálmi?

Týchto 16 bodov nie je a nikdy nemôže byť finálny zoznam ani zaručený recept na úspech Vašej značky. Môže však výrazne pomôct pochopiť obrovský komplex detailov, z ktorých sa úspech každej značky skladá.

Ak sa vám tento článok páči a poznáte ľudí, ktorým by mohol pomocť, budem rád za zdieľanie.