Psychológia v praxi HR pre personalistov

Dátum semináru: 11.12.2024 - 13.12.2024

Dátum semináru: 05.02.2025 - 07.02.2025

Dátum semináru: 26.05.2025 - 28.05.2025

Dátum semináru: 18.08.2025 - 20.08.2025

Dátum semináru: 13.10.2025 - 15.10.2025

Adresa: Železničiarska 13, 81104 Bratislava

Téma kurzu: Mzdy a personalistika

Kategória: Pracovné právoPersonalistikaRiadenie ľudských zdrojov od 980 € bez DPH

Školitel

PhDr. Tatiana Lesayová

Pri objednávke zadajte do poznámky kód "podnikatelskecentrum" a získate zľavu 10%

Trojdňové školenie je venované sociálnym a komunikačným zručnostiam personalistov. Rozšírte svoje vedomosti o príprave a vedení hodnotiacich a prepúšťacích rozhovorov. Naučte sa viesť a motivovať rôzne generácie zamestnancov. Počas školenia sa budeme venovať tiež efektívnemu spôsobu nastavenia kompetenčných modelov.
Personalistom, manažérom a špecialistom útvarov HR a mzdovým útvarom.

Témy kurzu:

  • Interpersonálne role personalistu (príprava a vedenie hodnotiacich, očakávacích, disciplinárnych a prepúšťacích rozhovorov so zamestnancami)
  • Vedenie a motivácia generácií XYZ
  • Ako nastaviť kompetenčné modely

1. deň: Interpersonálne role personalistu – hodnotiace a prepúšťacie rozhovory

Naučte sa kvalitne pripraviť a viesť hodnotiaci, či prepúšťací rozhovor. Zvládnite argumentáciu a námietky. Počas kurzu máte možnosť rozhovory prakticky nacvičiť.

  • Príprava hodnotiteľa na hodnotiaci rozhovor
  • Príprava hodnotených na hodnotiaci rozhovor
  • Vedenie hodnotiaceho rozhovoru
  • Príprava a vedenie očakávacieho rozhovoru
  • Príprava a vedenie disciplinárneho rozhovoru
  • Príprava a vedenie prepúšťacieho rozhovoru
  • Zásady a princípy vedenia rozhovoru
  • Uzatváranie „psychologickej dohody“
  • Konštruktívne a deštruktívne prvky pri dávaní spätnej väzby
  • Práca s pochvalou a kritikou
  • Techniky kladenia otázok a aktívneho počúvania
  • Argumentácia a zvládanie námietok v rozhovore
  • Zvládanie emočne náročných reakcií v priebehu rozhovoru
  • Praktický nácvik rozhovorov

2. deň: Vedenie a motivácia generácií XYZ

Ako viesť a motivovať rôzne generácie zamestnancov vo vašej spoločnosti? Získajte potrebné vedomosti o pracovných očakávaniach a rôznych motiváciách.

Čo sú generácie X, Y:

  • čo ich formovalo a ako sa prejavujú
  • ako sa navzájom vnímajú
  • výsledky empirických výskumov

Pracovné očakávania a motivácia jednotlivých generácií:

  • v čom sú rovnaké a v čom sú odlišné
  • čo prinesie nástup generácie Z
  • v čom je potrebná zmena vedenia a riadenia

Vplyv pracovných podmienok a prostredia na motiváciu:

  • individuálna práca s predstaviteľmi generácií XYZ
  • age manažment

Ako viesť multigen tímy:

  • špecifiká vedenia
  • efektívna komunikácia a spolupráca v praxi

Vedenie rozhovoru s nemotivovaným pracovníkom

3. deň: Ako nastaviť kompetenčné modely

Kompetenčný model je základný nástroj pre riadenie ľudských zdrojov. Naučte sa vytvoriť kvalitný kompetenčný model a implementovať ho vo vašej spoločnosti.

Kompetenčný model ako základný nástroj riadenia ľudských zdrojov

  • Klasický prístup ku kompetenciám
  • Moderný prístup ku kompetenciám

Členenie kompetencií

  • Funkčné kompetencie (odborné, „tvrdé“ faktory)
  • Behaviorálne kompetencie („mäkké“ faktory: sebariadenie, riešenie problému, interpersonálne kompetencie)

Vytváranie kompetenčného modelu

  • Analytická časť
  • Formulácia kľúčových kompetencií
  • Tvorba pozorovaného správania
  • Implementácia do personálnych činností

Postup pri tvorbe a implementácii kompetenčného modelu (príklady z praxe)

Najčastejšie chyby pri zavádzaní kompetenčných modelov

Využitie kompetenčného modelu

  • Pri nábore a výbere zamestnancov
  • V hodnotení pracovného výkonu zamestnancov
  • V rozvoji zamestnancov
  • Pri odmeňovaní
  • V plánovaní kariéry
  • Pri budovaní firemnej kultúry
Personalistom, manažérom a špecialistom útvarov HR a mzdovým útvarom.