eKasaPodnikanieÚčtovníctvo
Publikované 7. novembra 2018 zobraziť celý profil

Na začiatku roku 2015 Finančná správa zaviedla Virtuálnu registračnú pokladnicu (skratka „VRP“). Tento nový typ pokladnice priniesol úplne odlišný prístup k zákonnej povinnosti evidovať prijatú tržbu. Virtuálna pokladnica je oslobodená od veľa povinností, ktoré má elektronická registračná pokladnica (skratka „ERP“)  budú spomenuté nižšie v článku.

Cez virtuálnu pokladnicu môže podnikateľ vystavovať neobmedzený počet pokladničných dokladov. Nevýhodou je obmedzenie na 2000 druhov tovarových položiek a potreba mať k dispozícii internet. V nasledovnej videoukážke si môžete pozrieť, ako sa účtuje na virtuálnej pokladnici v počítači, notebooku, tablete a mobile.

Pretože veľa podnikateľov si nevedelo predstaviť, ako by virtuálnu pokladnicu nasadili do svojej prevádzky, natočili sme video u podnikateľov, ktorí už virtuálnu pokladnicu používajú.
https://www.youtube.com/watch?time_continue=2&v=8AVAWesxNa8 

Na slovensku máme už skoro 25 rokov elektronické registračné pokladnice skratka „ERP“

Za tie roky si ľudia na elektronické registračné pokladnice zvykli. Ich ceny začínajú na necelých 290 €. Hlavnou výhodou je, že elektronické pokladnice zatiaľ nepotrebujú k svojej prevádzke pripojenie k internetu. Je k nim možné pripojiť externé zariadenia, ako sú váhy alebo skener čiarových kódov a taktiež dokážu spolupracovať s väčšinou skladových programov a aplikácií. Na tejto stránke si môžete porovnať hlavné vlastnosti jednotlivých typov pokladníc.

Momentálne máme platný zákon 289/2008 a používame fiskálne pokladnice, ktoré od budúceho roka čaká významná novela nazývaná e-Kasa.

V súčasnosti je to tak, že okrem toho, že zaplatíte za pokladnicu napríklad za Euro 50 Smart 334,80 €, ktorá má obmedzenie len na 100 druhov tovarov, musíte:

  1. Zaplatiť servisnému technikovi, aby vám pokladnicu naprogramoval a zaplomboval 15 – 28 €.
  2. Štátnu plombu 1-5 €. Ak ju poškodíte, dostanete pokutu 330€.
  3. Knihu pokladnice 2,5 – 7 €.
  4. Komunikačný kábel 2,5 – 8 €, ktorý budú používať kontrolóri, keď prídu na kontrolu. Ak ho nemáte, dostanete pokutu 50€.
  5. Knihu uzávierok 2,5 – 7 €, aby ste mohli 5 rokov archivovať denné uzávierky.

Po všetkých týchto nákladoch môžete začať používať pokladnicu, ale musíte počítať s tým, že:

  1. Pokladnicu musíte umiestniť tak, aby bolo vidno na displej pre obsluhu, inak dostanete pokutu 100€.
  2. Každý deň čo predávate, musíte spraviť dennú uzávierku a 5 rokov ju archivovať. Ak pomiešate uzávierky a nepôjdu za sebou, dostanete pokutu 50€.
  3. Musíte si zálohovať textový a dátový žurnál, lebo ak sa stratia, dostanete pokutu min. 100€.
  4. Každý rok absolvujete povinnú servisnú prehliadku za 28 – 42 €.
  5. Raz za 3 – 5 rokov budete musieť vymeniť záložnú batériu 19 – 28 €.
  6. Raz za 5 rokov, presnejšie povedané po 1 825 denných uzávierkach, si musíte dať vymeniť fiskálnu pamäť 65 €.

Prihlásiť sa na odber

Prosím počkajte...

Ďakujeme za prihlásenie!