eKasaEkonomikaFinančná správaPodnikanie xa Publikované 3. septembra 2019 zobraziť celý profil

Finančná správa opätovne upozorňuje podnikateľov, aby pri zavádzaní eKasy spolupracovali iba s certifikovanými dodávateľmi. Finančná správa vydala už 43 kladných rozhodnutí o certifikácii takmer 30 dodávateľom, čo je vyšší počet ako bol počet dodávateľov doteraz používaných elektronických registračných pokladníc. Podnikatelia tak majú z čoho vyberať.  

Evidovať tržby v eKase musia prevádzky od 1.júla 2019

K 28. augustu 2019 vydávalo pokladničné doklady v systéme eKasa 117 344 pokladníc (ORP a VRP). Tie vydali zatiaľ viac ako 190 mil. pokladničných dokladov. Pokladnice pre systém eKasa dodáva zatiaľ 27 rôznych dodávateľov. Tí majú spolu certifikovaných už niekoľko desiatok riešení.

Podnikatelia majú z čoho vyberať

V žiadnom prípade by teda nemali čakať na dodávateľa, ktorý ešte certifikáciu nemá. Pri udeľovaní certifikácie finančná správa dbá na to, aby riešenia spĺňali všetky zákonné požiadavky, a aby nepripúšťali možnosť pokračovať v daňových podvodoch a obchádzať tak systém. Práve preto je potrebné, aby podnikatelia spolupracovali iba s certifikovanými dodávateľmi. Tí sú zverejnení priamo na portáli finančnej správy.

Finančná správa pri procese certifikácie koná vždy v rámci zákona. Do dnešného dňa prijala celkom 93 žiadostí o certifikáciu, 70 z nich bolo už vybavených (z toho 43 kladne), pri 23 stále prebieha certifikačné konanie. Už teraz je však na trhu dostatok certifikovaných riešení. Podnikatelia tak majú z čoho vyberať.

zdroj: FS SR