Zákon o sťažnostiach v praktických príkladoch

Dátum semináru: 05.11.2024 - 05.11.2024

Dátum semináru: 23.04.2025 - 23.04.2025

Dátum semináru: 24.06.2025 - 24.06.2025

Dátum semináru: 18.09.2025 - 18.09.2025

Dátum semináru: 11.11.2025 - 11.11.2025

Adresa: Železničiarska 13, 81104 Bratislava

Téma kurzu: Právo, legislatíva, zákony

Kategória: PrávoLegislatíva zákony od 260 € bez DPH

Školitel

Rudolf Mozolík

Pri objednávke zadajte do poznámky kód "podnikatelskecentrum" a získate zľavu 10%

Cieľom seminára je oboznámiť účastníkov s úplným aktuálnym znením zákona č. 9/2010 Z. z. o sťažnostiach v znení neskorších predpisov (ďalej len zákon o sťažnostiach) s dôrazom na súčasné poskytnutie príkladov z praktickej aplikácie ustanovení tohto zákona. Počas školenia poskytneme účastníkom aktuálne a relevantné informácie súvisiace s celým procesom vybavovania sťažností.
Vzdelávanie o problematike prešetrovania a vybavovania sťažností je určené najmä všetkým výkonným zamestnancom verejnej správy, ktorí majú v priamej pracovnej náplni vykonávanie úloh v tejto oblasti, resp. všetkým riadiacim zamestnancom verejnej správy, ktorí v zmysle svojich služobných povinností zodpovedajú za plnenie úloh v tejto oblasti.

Úvod do problematiky seminára:

Charakter a určenie zákona o sťažnostiach

Výklad ustanovení § 1 až § 8 zákona o sťažnostiach:

  • Základné pojmy
  • Pozitívne a negatívne vymedzenie sťažností
  • Podávanie sťažností
  • Odkladanie sťažností
  • Sprístupňovanie dokumentácie súvisiacej s vybavovaním sťažností a utajenie totožnosti sťažovateľa

Výklad ustanovení § 9 až § 17 zákona o sťažnostiach:

  • Prijímanie sťažností a ich evidencia
  • Úprava príslušnosti na vybavenie sťažnosti
  • Lehoty na vybavenie sťažnosti a ich počítanie
  • Povinnosti súvisiace s oboznamovaním s obsahom sťažnosti
  • Vyžadovanie spolupráce od sťažovateľa, vyžadovanie súčinnosti od orgánov verejnej správy a iných subjektov

Výklad ustanovení § 18 až § 28 zákona o sťažnostiach:

  • Prešetrovanie sťažnosti. Náležitosti súvisiacej dokumentácie (zápisnice o prešetrení sťažnosti, oznámenie výsledku prešetrenia sťažnosti) a ich vyhotovenie
  • Opakovaná sťažnosť a ďalšia opakovaná sťažnosť
  • Sťažnosť proti vybavovaniu sťažnosti
  • Kontrola vybavovania sťažnosti, poriadková pokuta, spoločné a prechodné ustanovenia a účinnosť zákona o sťažnostiach
  • Zákonná povinnosť tvorby vnútornej smernice

Záver:

  • Zhrnutie seminára a význam znalosti témy pre prax
  • Diskusia – priestor na otázky k téme seminára a jeho ukončenie

V priebehu 2., 3. a 4. časti seminára účastníkov oboznámime s najčastejšie sa vyskytujúcimi nedostatkami, ku ktorým dochádza pri praktickej aplikácii vysvetľovaných ustanovení zákona o sťažnostiach. Súčasne si pripravíme krátky rozbor týchto nedostatkov a analýzu príčin ich vzniku.

Vzdelávanie o problematike prešetrovania a vybavovania sťažností je určené najmä všetkým výkonným zamestnancom verejnej správy, ktorí majú v priamej pracovnej náplni vykonávanie úloh v tejto oblasti, resp. všetkým riadiacim zamestnancom verejnej správy, ktorí v zmysle svojich služobných povinností zodpovedajú za plnenie úloh v tejto oblasti.