Zákon o sťažnostiach v praktických príkladoch
Dátum semináru: 05.11.2024 - 05.11.2024
Dátum semináru: 23.04.2025 - 23.04.2025
Dátum semináru: 24.06.2025 - 24.06.2025
Dátum semináru: 18.09.2025 - 18.09.2025
Dátum semináru: 11.11.2025 - 11.11.2025
Adresa: , ONLINE
Téma kurzu: Právo, legislatíva, zákony
Kategória: PrávoLegislatíva zákony od 220 € bez DPH
Školitel
Rudolf Mozolík
Pri objednávke zadajte do poznámky kód "podnikatelskecentrum" a získate zľavu 10%
Úvod do problematiky seminára:
Charakter a určenie zákona o sťažnostiach
Výklad ustanovení § 1 až § 8 zákona o sťažnostiach:
- Základné pojmy
- Pozitívne a negatívne vymedzenie sťažností
- Podávanie sťažností
- Odkladanie sťažností
- Sprístupňovanie dokumentácie súvisiacej s vybavovaním sťažností a utajenie totožnosti sťažovateľa
Výklad ustanovení § 9 až § 17 zákona o sťažnostiach:
- Prijímanie sťažností a ich evidencia
- Úprava príslušnosti na vybavenie sťažnosti
- Lehoty na vybavenie sťažnosti a ich počítanie
- Povinnosti súvisiace s oboznamovaním s obsahom sťažnosti
- Vyžadovanie spolupráce od sťažovateľa, vyžadovanie súčinnosti od orgánov verejnej správy a iných subjektov
Výklad ustanovení § 18 až § 28 zákona o sťažnostiach:
- Prešetrovanie sťažnosti. Náležitosti súvisiacej dokumentácie (zápisnice o prešetrení sťažnosti, oznámenie výsledku prešetrenia sťažnosti) a ich vyhotovenie
- Opakovaná sťažnosť a ďalšia opakovaná sťažnosť
- Sťažnosť proti vybavovaniu sťažnosti
- Kontrola vybavovania sťažnosti, poriadková pokuta, spoločné a prechodné ustanovenia a účinnosť zákona o sťažnostiach
- Zákonná povinnosť tvorby vnútornej smernice
Záver:
- Zhrnutie seminára a význam znalosti témy pre prax
- Diskusia – priestor na otázky k téme seminára a jeho ukončenie
V priebehu 2., 3. a 4. časti seminára účastníkov oboznámime s najčastejšie sa vyskytujúcimi nedostatkami, ku ktorým dochádza pri praktickej aplikácii vysvetľovaných ustanovení zákona o sťažnostiach. Súčasne si pripravíme krátky rozbor týchto nedostatkov a analýzu príčin ich vzniku.