Psychológia trhu a reklamy

Dátum semináru: 28.04.2025 - 28.04.2025

Dátum semináru: 29.09.2025 - 29.09.2025

Dátum semináru: 10.12.2025 - 10.12.2025

Adresa: Železničiarska 13, 81104 Bratislava

Téma kurzu: Manažment a finančné riadenie

Kategória: RiadenieMarketingPredaj od 300 € bez DPH

Školitel

PhDr. Martin Jakubek PhD.

Pri objednávke zadajte do poznámky kód "podnikatelskecentrum" a získate zľavu 10%

Cieľom školenia je oboznámiť účastníkov s psychologickými princípmi súvisiacimi s ľudskými poznávacími procesmi, emóciami, postojmi, hodnotami, osobnosťou, atď. a možnosťami ich využitia v marketingu, podpore predaja a v riadení vzťahov so zákazníkmi.
všetkým záujemcom o danú problematiku

Základný prístup ku spotrebiteľovi

Ukážeme si, že zákazník nie je len ekonomická jednotka „ekon“, ale živá bytosť, so svojimi túžbami, potrebami a nedokonalosťami. Vysvetlíme si hlavné perspektívy prístupu k nemu: racionálnu, zážitkovú a situačnú – založenú na vplyvoch na správanie. Popíšeme si výmenu ako hybnú silu obchodu, spoločne pouvažujeme nad rozdielmi medzi tangibilnými a netangibilnými produktmi.

Základné kognitívne procesy

Popíšeme pocity a vnemy ako základ mentálneho života, zamyslíme sa nad podprahovou reklamou, vnímaním rozdielov, adaptáciou či vplyvom motivácie na vnímanie. Ubezpečíme sa o tom, že súčasná ekonomika je z veľkej časti ekonomikou pozornosti. Povieme si o tom, aké náročné je dostať sa ako značka či poskytovateľ produktov alebo služieb do ľudskej pamäti, demonštrujeme si základné prvky s ktorými sa dá pri snahách ovplyvniť ju pracovať. Preberieme učenie sa ako proces a zákaznícke vedomosti.

Zákazník sa rozhoduje

Presvedčíme sa, že aj ak sa jedná o dôležité rozhodnutia, na strane zákazníka to nie nutne prebieha logickým a racionálnym zhodnocovaním alternatív. Preberieme rôzne typy situácií nákupu produktu alebo služby, spôsoby vyhľadávania a zhodnocovania informácií, aj narábanie s rizikom na strane zákazníka. Popíšeme si vybrané heuristiky, ktoré sú v procese rozhodovania často využívané. Všimneme si aj ponákupné správanie zákazníka a jeho vplyv na celkovú spokojnosť.

Zložité konštrukty – emócie, inteligencia, motivácia, postoje, hodnoty, osobnosť

Oboznámime sa so základným chápaním týchto termínov v rámci psychológie zákazníka a možnosťou práce s nimi. Povieme si o meraní a ovplyvňovaní postojov, moderných spôsoboch merania emócií, súvislostiach medzi osobnosťou človeka a jeho/jej prístupom k úverom aj iných preferenciách v nákupnom správaní.

Tréningové metódy:

Interaktívny tréning s aktívnym zapojením účastníkov, kde sa informačná zložka prekrýva s použitím prípadových štúdií a iných zážitkových metód. Interaktívne techniky sú doplnené o teoretické vstupy, videoukážky a ilustrácie. To všetko v akceptujúcom prostredí, podporujúcom učenie sa na základe vlastnej skúsenosti.

všetkým záujemcom o danú problematiku